சிங்கப்பூரில் தமிழ் இந்திய நாள்/வார/மாத இதழ்களின் தேவை, விற்பனை பற்றி நேற்று உள்ளூரின் பிரபல (ஓரே) ஆங்கில நாளிதழான Striats Timesல் வந்த செய்தி இது. இவ்வளவு தேவையிருந்தாலும் உள்ளூரில் செயல் படும் ஒரே தமிழ்பத்திரிக்கையான தமிழ்முரசோ, வெளிவரும் ஒரு சில சிற்றிதழ்களோ(உள்ளடக்கதில் அல்ல எண்ணிக்கையில் - இந்தியன் மூவி நியூஸ், சிங்கைச் சுடர் (இதுவும் மூட இருப்பதாக கேள்விப்பட்டேன்)) இதுபற்றி கவலைப்பட்டதாகவே தெரியவில்லை. அவர்களுக்கே உரிய சில பிரச்சனையில் மூழ்கியுள்ளனர் (இதுபற்றி விரிவாக பின்னர் எழுதுகிறேன்).
அவர்கள் கவலைப்படாவிட்டாலும் பராவாயில்லை என்னைப்போலவே தமிழ்மொழி பண்பாட்டுக்கழகத்தின் தலைவர் திரு. ஹரிகிருஷ்ணனாவது கவலைப்படுக்கிறாரே.
2 comments:
ஒருவேளை Straits Timesல் நுழைய விருப்பமில்லையென்றால் முழுக்கதை இங்கே:
Oct 19, 2004
Want to know what's hip in India? Read on...
Indian magazine scene has exploded here, with all sorts of news from that country
By M Nirmala
A WAVE of Indian publications on everything from politics and the movie world to fashion, health and religion has hit Singapore in a big way, driven in part by the growing expatriate community.
Want to know what's hip in India? Read on...
FROM MOVIES TO POLITICS: Magazine seller Abdul Salam offers a wide range of magazine titles from his Serangoon Road stall. Demand is growing, he says. --
Such has been the demand that more shops have sprung up to sell these magazines and books.
Bookshops have expanded their range, and even stores which count vegetables, CDs and provisions as their staples have now set aside space for magazines.
Industry insiders said the number of shops selling such publications has shot up from just five some five years ago to about 20 now. And the number of magazine titles has trebled from about 10 in the same period.
Some stores rent space to magazine sellers at $500 a month. Yet operators of such makeshift stalls still pull in a profit of 30 to 40 per cent, as they pay couriers to bring in the publications - in rupees.
Popular magazines include Cine Blitz and Star Dust which focus on Bollywood goings-on; Kumutham Health and Health Doctor; general magazines such as Ananda Vikatan and Mangayar Malar; and even Ambulimama, which is for children.
Magazine seller Abdul Salam, 69, who has been operating in Serangoon Road for 38 years, said the wider range of publications and growth in demand has been evident for some time.
Where only Tamil publications were available before, there are now magazines and newspapers in Malayalam, Telugu and Bengali.
'Every week, Telugu workers come and buy newspapers. Indian expatriates buy India Today and Singapore women often ask for magazines on religion,' he says.
Family entertainment magazine Kunkumam, for instance, is advertised on cable channel Sun TV and covers movies, cookery and politics.
Indian construction worker M. Vaithialingam, 31, buys the Tamil version of India Today to keep up with developments at home.
Not all sellers get publications from registered distributors such as Worldwide Subscription & Distribution Services or Cholan Trading Enterprise. Some find it more cost-effective to rely on travellers who arrive with suitcases filled with newspapers and books.
Others bring them in and clear Customs daily.
A Media Development Authority (MDA) spokesman said importers require an import permit. But there is no requirement for a separate licence to sell publications. 'Those who receive them through other sources should ensure the publications are acceptable for general circulation. They can consult MDA when in doubt.'
The wider readership of magazines is evident, said a National Library Board spokesman.
In 1995, its branches carried 21 Tamil magazine titles. Last year, there were 198.
Businessmen in Little India welcome the availability of current affairs magazines such as India Today, but are critical of titles whose content is culturally and politically alien to Singaporeans.
Businessman S.R. Gopal frowns on how some Singaporeans lap up the latest news on movie stars, but acknowledges 'a thirst for information' which publications here do not provide.
Agreeing, Tamil Language and Cultural Society president M. Harikrishnan asked: 'Why can't local publications cater to the needs of the Indians here?'
Institute of Policy Studies deputy director and media specialist Arun Mahizhnan sees the trend as positive. He said: 'We now have many more choices. The choice of magazines - both savoury and unsavoury - is up to the customer. If we choose well we can benefit greatly.'
ஏங்க! மக்களுக்கு படிக்கிற சுபாவம் போய்டுச்சான்னு யோசிக்கிறதுக்கு முன்னாடி, பத்திரிகைகள் உருப்படியா வருதான்னு பாருங்க!... "துள்ளுவதோ இளமை", "பாய்ஸ்" இதையெல்லாம் விமர்சிப்பதே வேஸ்ட் அப்டின்னு 'பருப்பு' மாதிரி பேசிட்டு... பத்து பக்கம் கழிச்சு, ஒரு பலான படம் போட்டு ஆனந்தமா விக்கிறாங்க...
அட என்னப்பா நீ, எவ்ளோ அருமையா சில கட்டுரைகள் (எ.கா. துணையெழுத்து) போட்டாங்க அப்டின்னு வாதாடுறவுங்களுக்கெல்லாம் ஒரே வரி - "ஒரு அண்டா பால்ல ஒரு சொட்டு விஷம்"... அம்புட்டுதான்
Post a Comment